Frågor och svar gällande CTRL Toys publiceras löpande på den här sidan.

  • Vad är själva grejen med appen. Vad kan man göra med appen? Mikael pratade om att släppa mobilen och pyssla istället?

Man styr fordon med appen. När tekniken används i byggnader styr appen belysning och rörliga objekt, typ dörrar eller motorer.

Pysslandet tillkommer när man skapar layouten, själva miljön där allt händer.

Layouten kan bestå av allt från nedladdningsbara utskrivna A4-blad med vägar som man börjar pyssla med, till tryckta 70×100 ark med färdiga vägnät.

 

Man kan bygga en “shoe-box” layout:

https://www.youtube.com/watch?v=tWmLy7-udgg

https://www.youtube.com/watch?v=PlytgYOxyJo (OBS – visar en större skala. Mindre skala 1:87 kräver en mindre box.)

shoebox diorama model railroad Kolla ”images”

https://www.carendt.com/small-layout-scrapbook/page-94a-february-2010/

 

Är man riktigt sugen kan man göra riktigt snygga grejer. Kolla denna video:

https://www.youtube.com/watch?v=M4EOT1XXc_Y&t

 

  • Lärande – har vi några ytterligare exempel på det i appen?

Ja, googla “Blockly”, en Google-lösning för visuell programmering. Denna kommer att byggas in i appen.

 

  • Hur funkar drivningen av leksaksbilen rent tekniskt? En lite mer specifik presentation kring chip och app efterfrågas.

Vi kommer inte att röja funktionen. Dock kan det vara intressant att ge vissa delar antingen i bild och/eller i text:

 

“The technology is truly a piece of art. One of the smallest parts is a feather which weigh less than a grain of sand. Under the hood the car is similar to a high quality Swiss wrist watch.”

 

  • Företagsinfo, en liten bakgrundsinfo kring företaget önskas.

Kör på “Lorem ipsum” så länge.

 

  • Målgrupper – med utgångspunkt i leksakshandeln, hobbyhandeln, e-sport osv. Är det någon av dessa som är extra viktig och hur kan erbjudandet se ut i de olika fallen?

Målgruppen är slutkonsument/användare. Använd bara information och argument avsedda för den målgruppen.

 

  • En till fråga, vissa produkter står det ”sold out” på. Är det något vi inte kan använda oss av då?

Använd dessa ändå.

 

jag behöver lite mer utförligt information om CTRL. Vi behöver lägga upp det på hemsidan under “om oss “

Jag hade tänkt lite bakgrund historik?

Resan fram tills nu.

Skaparen bakom produkten osv

Jag är ute efter transparens som skulle kunna knyta än relationen med eventuella kunder.

Det jag vill förmedla till kund är: Genom att visa att de har något gemensamt med varumärket/prod och detta blir möjligt,  när företaget bjuder lite mer  på sig själva för att få kund att relatera. Det kommer att öka försäljning du förstår ni har lärt mig rätt och skapat ett nytt business minded person nu  :

 

Skriv typ följande:

We are a bunch of people who loves to play. We say “-You do not stop playing because you get old, you get old because you stop playing”.

We love spending time with family and friends on an activity that’s fun, creative, and brings us all together.

 

Sen kan ni plocka argument från pdfen, typ de gällande att ”ytterligheten till lek är inte jobb, det är depression”.

 

———————————

 

En annan viktig sak – man behöver inte köpa en bil för att komma igång, eller börja pyssla.

Vi kommer att erbjuda ett antal nedlsddningsbara produkter “free of charge”, främst byggnader av olika slag.

Vad kan man göra med dessa?

Antingen klippa å klistra som brukligt, eller så kan man lägga ner lite energi och göra riktigt snygga grejer. Kolla denna länk:

https://www.youtube.com/watch?v=nHPWPoZMwZQ

 

Dessa gratis-produkter man med fördel läggas upp väl synligt.

 

———————————

 

Att skapa undersidor som visar på möjligheter vad man kan göra vore en bra grej, och inbegripa länkar typ som de ovan.

Allt från att göra enkla saker som alla klarar, till mer krävande layouter.

 


Lite filer:

miinii-car-pitch-zip

miinii-car-pitch-pdf

miinii-car-pitch-key